Twarzą na wschód- naturalny wybór

“(…) W Chinach, jedzenie często jest podawane w tradycyjnych naczyniach z czerwonej laki. Czytałem gdzieś , że ogrzewająca energia tego koloru, przekazywana jest ciału z każdym kęsem pożywienia . Nie jestem wprawdzie przekonany , że gładką skórę  i szczęśliwe serce uzyskamy, inwestując  w tego typu naczynia,  wiem jednak , że ważny jest  świadomy wybór tego, co kładziemy na talerz.(…)”

dr.n.med.Jingduan Yang

Nie można zatrzymać młodości, ale można dobrze się starzeć.

Wykorzystajmy możliwości jakie daje natura, żeby jak najdłużej zachować energię, witalność i być w dobrej formie.

Królestwo roślin, daje nam do dyspozycji niezwykle bogaty arsenał środków, na różne dolegliwości związane ze starzeniem się.

Ziołolecznictwo jest podstawą tradycyjnej, empirycznej medycyny i proponuje leki pochodzenia roślinnego ze wszystkich zakątków świata.

Od wielu lat, prowadzone są badania kliniczne pozwalające naukowo potwierdzić ich właściwości oraz odkryć nowe obszary zastosowania.

Każda roślina to tysiące składników, których działanie biochemiczne daje się w większości wyjaśnić.

Pożywienie roślinne jako część ziołolecznictwa jest zalecane w walce ze skutkami starzenia się.

Badania nad nawykami żywieniowymi są jednoznaczne; jedzenie małej porcji owoców i jak najwiecej warzyw wydłuża życie w dobrym zdrowiu.

Jedzmy je zatem regularnie a staną się naszymi sprzymierzeńcami i to wielotorowo.

Konkrety :

Rośliny są bogate w polifenole.

Wszystkie polifenole są przeciwutleniaczami. Należą do nich :

flawonoidy

izoflawonoidy

antocyjanozydy

kwasy fenolowe

lignany

taniny

kumaryny

irydoidy

To jedynie kilka z pośród najbardziej znanych polifenoli.

Ocenia się że np.taniny, mają 50 razy większą zdolność przeciwutleniajacą niż witamina E.

Co możesz zmienić?

Nie objadaj się 

OBJADANIE SIĘ SKRACA ŻYCIE

Ograniczone spożycie kalorii, wydłuża życie każdego gatunku.

Inaczej mówiąc, żylibyśmy dłużej i w dużo lepszym zdrowiu gdybyśmy jedli mniej. Bo im więcej jemy, tym mocniej przeciążamy metabolizm, komórki szybciej się starzeją i więcej powstaje trujących nas toksyn.

Zwracaj uwagę na indeks glikemiczny 

To bardzo ważny termin. Każdy organizm potrzebuje cukru do prawidłowego funkcjonowania. Ale bardzo dobrym i zdrowym nawykiem jest wybieranie produktów o niskim i średnim indeksie glikemicznym w nieprzetworzonej żywności.

Tak dostarczone cukry, mają silną przewagę nad cukrami rafinowanymi.

Dostarczają małą ilość kalorii w stosunku do objętości spożywanego produktu, a przy tym zawierają  sporo witamin, oligoelementów, których bardzo brakuje w cukrach zmodyfikowanych.

Bądź jak STULATKOWIE z OKINAWY

Japońska długowieczność to nie przypadek. STULATKOWIE Z OKINAWY uprawiają regularną aktywność fizyczną i jedzą przede wszystkim pokarmy roślinne o słabej gęstości kalorycznej, jak soję i produkty sojowe, owoce, warzywa, algi, zupy, ciemny ryż, trochę ryb i niewielkie ilości drobiu.

Oprócz tego :

USTAL REGULARNE GODZINY POSIŁKÓW I PRZESTRZEGAJ ICH

PIJ CODZIENNIE 1-2 LITRY PŁYNÓW

WPROWADŹ GODZINKĘ SZYBKIEGO MARSZU

NIE REZYGNUJ Z POSIŁKÓW U RODZINY I PRZYJACIÓŁ. Zjadaj za to malutkie porcje.

ZREZYGNUJ z DIET ODCHUDZAJĄCYCH 

BO TE STOSUJESZ TYLKO PRZEZ OKREŚLONY CZAS, PO CZYM NA OGÓŁ WRACASZ DO STARYCH NAWYKÓW ŻYWIENIOWYCH.

Znacznie lepszym pomysłem jest wprowadzanie nowych, zdrowych nawyków i zmiana stylu życia.

Zmiany te lepiej wprowadzać powoli, nieradykalnie. Będą się łagodnie utrwalać, zostając z tobą na zawsze. Organizm łatwiej je zaakceptuje, a i psychika ma szansę to przetrwać.

🍀Aga to ja🍀

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

two × 2 =

Do góry strony
%d bloggers like this: