Dziecięcy mindfulness

 

W 2017r Amerykańska Akademia Pediatryczna wydała zalecenie, z którego wynika, że dzieci do 1.go roku życia  nie powinny spożywać soków.  Natomiast u dzieci w wieku od 1.go do 3 lat dzienna dawka spożycia soków nie powinna przekraczać 120 ml.

Półki sklepowe uginają się od różnego rodzaju wód funkcjonalnych.

Według producentów mają one korzystnie wpłynąć na zdrowie i są wzmocnione wszystkim: witaminami, minerałami, błonnikiem czy nawet białkiem.

Do tego zachęcające treści na etykietach, fajny kolor, zapach i naprawde ciężko się oprzeć, szczególnie dzieciom.

Czytajmy etykiety.

Tam będzie cała lista dodatkowych składników jak syrop glokozowo-fruktozowy, barwniki spożywcze czy słodzik w tym aspartam. To niekwestionowane trucizny.

Ministerstwo Zdrowia opublikowało wyniki badań przeprowadzonych w 2015r, z których wynika, że 54% 3-latków, 85% 6-latków i 90% 7-latków ma próchnicę zębów.

Pijmy czystą wodę.

Najlepiej wodę strukturalną.

Mam wątpliwości czy woda kranowa jest dobrą opcją, ponieważ produkty uboczne dezynfekcji stosowane w wodociągach, tworzą listę około 600 trujących substancji chemicznych.

Woda przefiltorwana za pomocą filtra węglowego wydaje się najbezpieczniejszym rozwiązaniem, a schłodzona do ok.4 st. nadaje jej pewną strukturę co podnosi wartość spożywczą.

Woda strukturalna chemicznie to H3O2, a nie H2O.

Ma to znaczenie z biologicznego punktu widzenia, ponieważ takie cząsteczki są bardziej kompaktowe, lepiej przyswajalne, dają lepszy efekt nawodnienia.

To dlatego zwykła deszczówka, która jest wodą strukturalną podnosi wzrost roślin nawet o 40% w porównaniu ze zwykłą wodą.

Warto więc filtrować i schładzać wodę kranową, sięgać po wodę głębinową, im głębiej położoną, tym korzystniej ponieważ większe ciśnienie również ją strukturyzuje, oraz soki warzywne i same warzywa.

To najzdrowsza forma nawadniania.

Napój dla aktywnych fizycznie można łatwo sporządzić w domu dodając do filtrowanej wody np. sól himalajską. Jest jedną z najczystszych i najbogatszych również w śladowe pierwiastki soli na świecie.

Przy większym wysiłku sprawdza się woda kokosowa.

Unikajmy soków owocowych, napojów gazowanych, sportowych, energetyzujacych.

Jeśli kawa i herbata to w wersji organicznej.

Dziecko szczególnie w godzinach wieczornych powinno spożywać wyłącznie czystą wodę.

A cukier przemycony w napojach to także choroby układu oddechowego, krążenia i stawów.

Problem dotyczy wszystkich: dzieci i dorosłych, ale to świadomość rodzica i konsekwentne kształtowanie zdrowych nawyków w sobie, daje pozytywny sygnał dziecku.

Wiem to, ponieważ wychowałam się na działce, w ogródku i w sadzie. Jadłam śniadanie prosto z drzewa albo krzaczka.

Babcia sprawiła, że wiem jak smakują dojrzewające w słońcu pomidory, wiem co znaczy pielęgnacja roślin bez kilogramów groźnej chemii.

Wiem też jak zrobić kefir, kapustę i ogórki kiszone.

Zbierałam i suszyłam rumianek, czasem lawendę. Miałam wtedy 6 lat.

I mimo pewnych odstępstw w przeszłości, z łatwością wracam do tego czym nasiąkłam jako dziecko.

Wybieram warzywniak, spacer po lesie i wylegiwanie się w koniczynie, to te smaki, widoki i zapachy zapamiętałam.

Wydaje mi się to bardzo ważne w kształtowaniu zdrowych nawyków u maluchów.

Bo może się okazać, że zostaną na całe życie. A z nimi znacznie łatwiej się funkcjonuje dorosłej, aktywnej i nowoczesnej kobiecie w dużym mieście 😉

 

fot.Natalia Kozioł 🙂 dziękuję

modelka:  Laura Kozioł

Czym skorupka za młodu nasiąknie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

three × four =

Do góry strony
%d bloggers like this: